2015. okt 12.

Hallasan National Park

írta: Lamantin2

South Korea - Jeju-do - Part 2.

Jeju szigetén töltött második napunk a koreai reggeli megismerésével kezdődött. A hostelban ugyanis kaptunk "reggelit". Olyan cuccok voltak kipakolva, amik közül a piritós kenyér, főtt tojás és a jam volt csak számomra felismerhető. A többi étel, színes, szagos, nyálkás és érdekes illatú volt...Nos, nem tudom, ki hogy van vele, de nekem a reggeli a kávénál indul és nem tocsogós, nyálkás zöldségeknél, mondjuk, nem is folytatódik a koreai konyhával, az tuti. Így kis időbe telt míg találtunk egy francia pékséget, ahol elkészült a jegeskávém. Majd a reggeli kulináris kitértő után, nekivágtunk a sziget közepének. A Hallasan Nemzeti Park volt mai napi úticélunk.

A Hallasan Nemzeti Parkban több gyalogtúra közül választhatunk. Mi a Yeogsil trail mellett döntöttünk, mely a maga 5.6 kmes (oda-vissza 11km) hosszúságával, kb. 700 m-es szintkülönbségével, néhány óra alatt abszolválhatónak tünt. Így reménykedtünk, hogy az előrejelzett délutáni esőt is elkerüljük. A túra gyönyörű, fagerendákkal és köves lépcsőkkel kiépített ösvényen vezetett, először egy erdőben, majd sziklás szakaszon a sziget közepén álló Hallasan hegy csúcsa felé. Amikor elértük az 1700 m magasságot utolért minket egy óriási szürke felhő, ami ahogy átborult a szikla szirteken hideg, nagycseppű zivatart hozott magával. Mondanom sem kell, bőrig áztunk.

Szerencsére a menedékház nem volt messze, így az esőben csak 20 percet kellett kibírni. Itt következett a nap második kulináris élménye, az egyetlen meleg étel, amit a menedékházban elkészítettek, a forró vízzel leöntött instant tészta leves koreai fűszerekkel, nyami.

Az "ázott verebek pózolnak a felhőkben" című fotó alább. A bugyim egészen hazáig nem száradt meg. Még szerencse, hogy 25 fok meleg volt és nyár...

A gyalogút mellett nyári bobpálya szerűségen szállítják az instant tésztalevest és vizet a menedékházba. Le is kaptuk pont az egyik őrült nyári bobozót.

Vacsora időre értünk haza, mert egy órát kellett várni a buszra. Nem bíztam a véletlenre, vacsorára csibe hamburgert ettünk sült krumplival az egyik helyi koreai gyorsétkezdében.

A Hallasan Nemzeti Parkban csak ezt az egy kirándulós napot töltöttük. De a különböző túraútvonalak számtalan lehetőséget biztosítanak arra hogy napokat elkirándulgasson itt az ember. A rossz idő miatt mi nem is láttuk a Hallasan kráterét, a benne lévő tengerszemet és még számtalan természeti csodát, ami itt található.