2015. jún 09.

Hongkong Gólya szemmel 1.rész

írta: golya1
Hongkong Gólya szemmel 1.rész

Minden városnak van egy arca - ma szembejött velem egy adag részeg külföldi, és arra lettem figyelmes, hogy ez feltűnt nekem. Aztán rájöttem, hogy egy kihalt részen mászkálok, mégsem tartok tőlük, sőt egy fikarcnyi félelem sincs bennem a sötétben. A lényeg az egészben, hogy itt nincsenek részegek, és nem kell félni. Egyszerűen nincsenek. Persze számit, hogy az alkohol nagyon drága - de ebben a városban még igazi rendbontóval sosem találkoztam. Pedig mennyi ember van itt...

Ha valakinek álmatlan éjszakái lettek volna az útlevelem miatt - már ne legyen, mert ma visszakaptam, sőt, még egy kinai vizumot is belepecsételtek! Igy mostmár szabadon beutazhatom a "Szárazföldi Kinába", sőt még 30 napot ott is maradhatok! Nos persze kérdés, hogy én akkor most nem kinában vagyok, amire a válasz az, hogy igen, meg nem. Vizum szempontból nem, és sok más szempontból sem, de erről majd akkor irnék, amikor már láttam azt a másikat is. De hogy visszatérjek mondanivalóm lényegére, miközben az útlevelemért mentem, belebotlottam azokba, akik be akartak jutni a helyi BNV területére - hongkong_521.jpg

Ez itt persze nem látszik, de ők hosszú, nagyon hosszú, és rendezett kigyózó sorokban állnak. És ez is Hongkong - itt szeretik a rendszert, megvárják, mig zöld a lámpa, és nem nagyon tolakodnak. A másik oldalon - nyilvánosan és nagyon hangosan böfögnek, és ugyan szigorúan tilos, azért ma a fejemtől 2 cm es távolságban landolt valakinek a köpése - az emeletről. De azért a többség már nem tesz ilyet, 2003 óta szigorúan tiltják. hongkong_517.jpg

magas, modern házak - ez is Hongkong - és e háztól az egyik irányba 50 méter a Rolls Royce szalon a másik irányba pedig furcsa állati testrészeket árulnak az utcán - melyek közül számos igen hasonlit egy ló testrészeire, nem is szeretek belegondolni, az vajon mi lehet. 

hongkong_519.jpg

Káosz az utcán, mindenfajta árusok, tömeg, és a legmodernebb autók... 

hongkong_520.jpg

Hatalmas házak - az emeleten üzletek mindenfelé, panelek amerre csak lát az ember - 

hongkong_518.jpg

és a buszok. Ilyen jó buszközlekedés maximum Budapesten van még - csak ott nincs ilyen frankó metróhálózat mellé - amiről még majd egyszer külön irok. Annyi busz van, hogy nincs is menetrend - egymást érik, és a 16 személyes busz akkor indul, mikor megtelik, ami jó eséllyes igen gyorsan megtörténik. Itt annyi utas van, hogy a metróvállalat például masszivan nyereséges.hongkong_522.jpg

Talán az én Hongkongomra ez a legjellemzőbb kép. Ez egy Maserati - szerintem a képen látható járművet olyan 40 millió körül már jó eséllyel meg lehet vásárolni - erre még számitható a 100% adó, ami az autótulajdonlás következménye errefelé, szóval, nem egy olcsó játék - és mindez a Wanchai piac bejáratánál, ahol mellette valaki kihelyezett egy halom állatbelsőséget - kidobásra itélve. Szép délutánt mindenkinek!

Szólj hozzá